Engorgs

Punt de sortida:
Meranges (Camp Llong)

• Distància: 14,23 Km.
  • Desnivell positiu: 1.074 m.
  • Circular: Sí
portada

Descripció:

Venint del sud, un cop passat el Tunel del Cadí, s’obren un munt de possibilitats per omplir una matinal d’alta muntanya. Si no tenim gaire temps disponible, però volem fer un cim interessant, amb una bona alçada, i a més omplir-nos la retina amb un bon regitzell de llacs, aquest itinerarí de fàcil i ràpid accés de segur que us interessarà.

El riu encara baixa amb força a finals de primavera, i el seu brogit ens acompanyarà fins prop del refugi lliure J. Folch i Girona. Abans d’arribar-hi però, ens deviarem a l’esquerra per fer front a les fortes pendents que ens duran directes al Bony de Manyer (2.808m). Després de contemplar als nostres peus el paisatge llunar de Calm Colomer, enllaçem ràpidament amb el GR11 a l’alçada de la Portella de Meranges. Aquí pot haver-hi fortes pendents de neu fins ben avançada la temporada. L’itinerari creua tot el circ fins l’Estany Llarg, el més allunyat de tots, i tot seguit connecta amb el refugi des del nord. La baixada la farem per un camí més desdibuixat, però que ens permetrà fruir d’aprop els potents salts d’aigua que es formen en el congost del riu Duran.